RKI - registr klientských informací: registr dlužníků | registr živnostenského podnikání

Princip fungování

Systém umožňuje ruční nebo automatizované ověření zákazníků.

Postup vložení informací o zákazníkovi

a) e-shop přijme objednávku zákazníka, zašle zboží a z celkového chování zákazníka v rámci dané objednávky získá subjektivní hodnocení solventnosti

b) na stránce registru se zodpovědný pracovník e-shopu přihlásí a klikne na odkaz „Vložit hodnocení“ (neplatí při využití webové služby)

c) e-shop zašifruje hashovací funkcí (jednocestnou, bez možnosti dešifrování) základní údaje o zákazníkovi

d) e-shop vloží zašifrované údaje do formuláře přidání hodnocení a zároveň vyplní samotné hodnocení

Postup ověření solventnosti zákazníka

a) e-shop přijme objednávku a jakmile má osobní údaje zákazníka, může provést ověření (ručně nebo automatizovaně)

b) e-shop zašifruje vybrané osobní údaje zákazníka a zadá je do formuláře pro ověření zákazníka

c) registr na základě zašifrovaných osobních údajů provede porovnání a zobrazí veškeré informace od všech registrovaných e-shopů, které zadaly do systému informace o daném zákazníkovi.

Celý postup (vkládání i ověřování) lze snadno automatizovat. Je možné napojit jakýkoli e-shop na automatizovanou webovou službu, která umožní automaticky vkládat hodnocení a rovněž získávat hodnocení potenciálních zákazníků, kteří právě provádí objednávku.